09.11.16

Bíglové v knihovně #5

Z minulého bíglovského náletu do knihovny, o kterém jsem psala, jsem přečetla pouze jednu knihu. První
V září a říjmu jsem četla tempem jedna strana za den. Což bylo opravdu smutné. Byla jsem opravdu ráda, že jsem tu První dočetla do konce října, abych měla za říjen alespoň jednu dočtenou knihu.
Pak jsem se rozhodla vzít všechny vypůjčené knihovny a vrátit je. Ten den jsem si půjčila jen dvě knihy - Kdysi a Sběratele dýmek. A obě jsem zvládla přečíst. A tak jsem se rozhodla půjčit si více knih. A budu doufat, že je všechny přečtu.

SARA SHEPARD. Nevinné


     Druhý díl Roztomilých malých lhářek. V seriálu jsem nějak na začátku druhé série, ale to sem vůbec nepatří. 
    Kdysi jsem si půjčila první díl (a zjistila, že je to první série seriálu) a ten mě bavil, četlo se to příjemně. A říkala jsem si, že bych mohla zkusit další díl. Jenže v knihovně tak dva roky nebyl. Tedy byl, ale ne v době, když jsem tam byla já. A také si pamatuji, že tam byl pořád, když tam nebyl první díl, který jsem ještě neměla přečtený. Knihovna je prostě kouzelné místo.
   Nevinné jsem už rozečetla a čte se to pořád dobře. Nečekám od toho nic extra, je mi jasné, co je to zač. Jen mě trochu děsí, že tahle série má celkem 16 dílů. 16!! Mně i vám je jasné, že tuhle sérii nikdy nezvládnu dočíst. Hlavně kvůli tomu, že třetí díl tak dva roky v knihovně neuvidím. 
    Ale za celou sérii by bylo tolik bodů! Asi začnu uvažovat o rezervacích.

RUTA SEPETYS. V šedých tónech


    Dneska sice frří autorčina třetí kniha Sůl moře, ale já jsem neměla ještě možnost přečíst její prvotinu. Ale Potrhaná křídla mám doma hodně dlouho a ani ty jsem nepřečetla - na ta nejsou tak dobré recenze. 
    V šedých tónech jsem si chtěla přečíst hned, jak jsem se dozvěděla, že se to u nás vydá. Ale v knihovně to prostě nebylo a nebylo. Mám ráda knihy z doby druhé světové války, které jsou určeny mladším čtenářům. A mají dětské hrdiny. Kolikrát je to emotivnější, protože si říkáte, že děti (a ani dospělí, to je jasné) by takové hrůzy neměly zažít. 
    Jsem moc ráda, že jsem to v knihovně konečně objevila. A byla to docela náhoda, protože jsem nejdříve sáhla po anglické verzi. Ale naštěstí tam byla. Těším se a doufám, že mě to nezklame. Velká očekávání jsou zlo.

VICTORIA AVEYARD. Rudá královna


    Teď se na tu knížku dívám a nějak nevím, proč jsem si ji vlastně půjčila. Asi proto, že je to bestseller? Při pohledu na hodnocení přátel na goodreads si říkám, že by to nemuselo být tak strašné, ale... Bětka mi to trochu svým hodnocením kazí.
    Rudá královna nebude má priorita. Třeba ale budu mít náladu a budu se do ní chtít co nejrychleji začíst. 
    Jsem ji brala jako poslední knihu, byla docela náhoda, že jsem si jí všimla. Třeba mě to mile překvapí.
   Tady je krásně vidět, jak nemám k tomu co říct. Asi jsem si ji ani neměla půjčovat.

DEBORAH RODRIGUEZ. Kavárnička v Kábulu


    Rozhodla jsem se, že budu víc číst literaturu pro dospělé. Už jsem četla toho Sběratele dýmek, ze kterého jsem sice nebyla úplně nadšená, ale tak nějak mě to nakoplo k tomu, abych se takovým knihám nevyhýbala. Zhruba pět let čtu výhradně jen young adult a už se mi z toho začíná roztékat mozek. Je možné, že mě to za týden nebo čtrnáct dní přejde a ani se nebudu pokoušet číst dospělácké knížky, ale teďka jsem rozhodnutá se do toho pustit. I kdybych měla na každé čtyři YA knihy přečíst jednu dospěláckou, bude to super.
    A teď k samotné knize. Myslím, snad správně, že Kavárničku v Kábulu četla Jana a že se jí to líbilo. Musím říct, že jse v knihovně dost váhala a chtěla jsem ji tam nechat. Ale hrozně moc jsem si chtěla půjčit nějakou "pořádnou" knížku a žádná jiná mě nezaujala. Mám strach, že se mi to líbit nebude. Nebo že to pořádně nedocením, jak mám rozteklý mozek. Uvidím. Snad se odhodlám a začnu to číst. 

To jsou knihy, které si budu chtít teď přečíst. A snad to vše zvládnu. Čtení mě zase hodně baví, takže ta šance tu je. 
Držte mi pěsti a hodně čtěte!

2 komentáře:

  1. S Rudou královnou neztrácej čas, jsou to akorát vykradená Selekce, Skleněný trůn a Hunger Games, ale mnohem větší nuda.

    OdpovědětVymazat