16.06.13

RACHEL HAWKINS. Čarodějnice z Hex Hall

     Hex Hall je velmi oblíbenou young adult sérií. Musím se přiznat - těšila jsem se na ni. Když mi ji Eva (neznáte ji, ale musím jí poděkovat) půjčila - vybrala mi ji z velkého seznamu knih, které si chci od ní půjčit, byla jsem opravdu ráda. Hned ten večer jsem Čarodějnice z Hex Hall otevřela. Otázka: Je to ta čarodějnice, nebo ty čarodějnice z Hex Hall?

     Sophie Mercerová, hlavní hrdinka, je za trest poslána do Hecate Hall, školy pro nelidské delikventy, protože její kouzlo nedopadlo tak dobře, jak chtěla. Kouzlo lásky se myslím nikdy nepovede. Další studenti Hex Hall (takto jí říkají) jsou víly, lykantropové a jedna upírka. A čarodějové, jako je Sophie.
    Sophie měla smůlu/štěstí, že žila jen s matkou, takže o tomto světě věděla jen velmi málo. S otcem se nikdy nepotkala, ale všichni studenti ho znají.
     Do Hex Hall se Sophii nechtělo, ale brzy se skamarádila s Jennou, upírkou, se kterou bydlí na pokoji. Poté zjistí, že je Jenna nepřímo obviněna z toho, že zabila svou kamarádku, především ji obviňuje Elodie, jež chodí s Archerem - mladíkem, který se Sophii opravdu líbí, a její kamarádky. Objevují se další útoky. Může za ně Jenna, nebo je na Hecate Hall něco mnohem horšího než pubertální upírka?

    Když budete číst Čarodějnice/Čarodějnici z Hex Hall, vzpomenete si na Harryho Pottera. A myslím, že si na něho vzpomenete nejednou. Častokrát. Bohužel. Nemám nic proti Harrymu, ale měl by zůstat ve své knížce a neměl by být napodován. Dále si vzpomenete na různé YA knihy. Především na klišé, která se v nich vyskytují. O originalitě se zde moc mluvit nedá. Možná to v tomto případě ani moc nevadí.
 
    Příběh je vyprávěn ich-formou z pohledu Sophie, takže víte přesně to, co ví i ona. Bohužel toho moc neví.   
     Sophie je velmi sarkastická. Bod pro ni. Její sarkastické poznámky jsou fajn. Díky nim je kniha odlehčenější. Dá se říct, že se různými vnitřními monology kniha shazuje. Autorka si dělá srandu z klišé a vysmívá se jim. Další bod. Díky tomu na mě kniha nepůsobí moc vážně. Snad ani autorka se nebere moc vážně. Každopádně je Sophie sympatická hlavní hrdinka.
    Další postavou je Archer Cross. Postava, která nesmí v žádné ya knize chybět. Krásný, mladý, svalnatý mladík, do kterého se zakouká každá slečna, i kdyby měla patnáct dioptrií. Asi nemusím dodávat, že na první dojem působí jako namyšlený floutek. Nemyslím, že by mi nějak přirostl k srdci. Mám k němu neutrální vztah.

    Čarodějnice z Hex Hall je drobná kniha. Ačkoli není originální, je napsána velmi čtivě. Hlavní hrdinka je sympatická a není hloupá! Svými poznámkami shazuje různá klišé, které se v knížce vyskytují, takže je autorce i trochu odpustíte. Při čtení jsem se bavila. Dávám tři hvězdičky, i když vím, že by si kniha zasloužila hvězdiček méně. Kniha mi sedla do nálady, takže se nebudu snažit ani o ždibíček objektivity.

8 komentářů:

  1. Séria sa mi veľmi páčila, bolo to moc vtipné a bavilo ma to 8) Mne to nepripomínalo HP aj keď je tam, ako škola, veľa podobností, predsa len to je iné aj s inými hrdinami. Nevnímala som podobnosti. Najviac sa mi páčil 2. diel, ktorý sa neodohráva (paradoxne) na Hecate Hall aj keď som si to tam obľúbila 8)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem ty podobnosti právě viděla. Ale nevadilo mi to tak moc. (Myslím, že u jiných knížek mě ta neoriginálnost rozčiluje mnohem více.)
      Na druhý díl se i těším. Otázka je, kdy se ke mně dostane. :o)

      Vymazat
    2. Jakmile se ke mně dostane ten první :-D.
      Eva :)

      PS.: Jsem ráda, že se ti to líbilo :).

      Vymazat
    3. Počítám s tím. Ještě tu mám od tebe ten Polibek půlnoci - chci ti to vrátit najednou, na který se vůbec netěším. Tvé remcaní ovlivnilo mé očekávání na tu knihu. :o)

      Vymazat
    4. To pak nebude objektivní recenze ;) - přistupuj k ní nezaujatě a uvidíš, třeba ti sedne, střeba ne :). Celosvětově má ohromnou popularitu, tak třeba jen já jsem divná, že se mi nelíbí.
      Eva

      Vymazat
    5. Já si na objektivní recenze nehraju. :o)
      Doufám, že na ni nespěcháš, protože tu mám hromadu knih (a ani jednu v tuto chvíli nechci číst). :))

      Vymazat
  2. Veľmi by som túto knihu chcela prečítať, ale nikde ju neviem zohnať.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já byla moc ráda, že mi ji kamarádka půjčila, jinak bych musela dlouho čekat v knihovně.

      Vymazat